Support & Operations Engineer

Je vindt deze job in: Talent in ICT Infrastructuur Helpdesk

Specialisatie

Talent in ICT

Tewerkstelling

Voltijds

Regime

Dag

Ervaring in IT Support, inzicht in IT-processen en niet afgeschrikt door klantencontact. 
Dan ben jij het talent dat we zoeken!

Wat ga je doen?

Binnen deze uitdagende functie word je verantwoordelijk voor het opvolgen en implementeren van nieuwe projecten, en de dagdagelijkse ondersteuning van de klanten. Hierbij kom je in een gemotiveerd operations team terecht, dat één missie als doel heeft: het leveren van kick-ass support! Concreet betekent dit voor jou:


  • In eerste instantie volg je een uitgebreide opleiding met betrekking tot onze tools.
  • Daarna word je mee ingezet in de support van de applicaties bij de nationale en internationale klanten (later eventueel gevolgd door on-site installaties en het geven van trainingen aan eindgebruikers).
  • Je overlegt op regelmatige tijdstippen met je collega’s van QA/testing en development.
  • De technische software support kan zowel online, telefonisch, per mail als ter plaatse gegeven worden.
  • Uiteraard word je binnen je job nauw bijgestaan door je directe collega’s en de Operations Manager.

Waar ga je werken?

Onze klant is een softwarebedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van technologie voor contactcenters en spraaktechnologie.
Ze zijn erg flexibel naar hun personeel, bieden opleidingsmogelijkheden aan en plannen geregeld sfeermomenten in om de goede en open sfeer in het bedrijf te behouden.

Waarom is dit iets voor jou?

Indien je niet voldoet aan één of meerdere van de hieronder vermelde competenties, laat dit je dan niet meteen afschrikken. Bel of mail ons om gerichter af te stemmen op 09/274 16 00 of engineering.gent@vindeenjob.be, zo kunnen wij je kandidatuur persoonlijk verder inschatten.


  • Je beschikt over een echte “hands-on”-attitude, passend bij de cultuur en grootte van de firma.
  • Je bent enthousiast en gedreven maar vooral analytisch ingesteld en goed in het oplossen van problemen. Ook je communicatievaardigheden zijn heel belangrijk aangezien je uiteindelijk de after-sales spreekbuis wordt tussen klant en de firma
  • Je bent gebeten door de informaticamicrobe en hebt een hoger diploma in een technisch georiënteerde richting (bij voorkeur ICT of informatica).
  • Je beschikt over een gedegen technische kennis. Zo verwachten we kennis van databases en communicatieprotocollen, de mogelijkheid tot lezen en interpreteren van VB-scripting, kennis van SQL en de nodige expertise m.b.t. netwerktechnologie en webtechnologie (HTML, CSS, JavaScript).
  • Technische kennis met betrekking tot telecommunicatie (ISDN, VoIP...) of speechprocessing is een plus.
  • Ervaring met het debuggen van webapplicaties, analyseren van netwerktraces, lezen van debugfiles of professioneel ondersteunen van klanten is een grote troef.
  • Je hebt uiteraard een goede PC-kennis in een Microsoft Windows-omgeving, basiskennis Linux is een meerwaarde, maar wat nog veel belangrijker is: je hebt de wil om zaken bij te leren in functie van de hierboven beschreven gebieden.
  • Naast Nederlands spreek je ook voldoende Frans en Engels.
  • In het kader van onze verplichtingen om support te leveren aan onze internationale klanten, ben je bereid om te werken in een flexibel tijdsrooster. Ook een occasionele buitenlandse verplaatsing vormt voor jou geen issue.
  • Tenslotte is het nastreven van klantentevredenheid je op het lijf geschreven!

Wat biedt jouw werkgever?

  • Job die uitdaging en voldoening biedt
  • Een vlot bereikbaar kantoor
  • Competitief salaris
  • Bedrijfswagen
  • Maaltijdcheques
  • Groepsverzekering
  • Hospitalisatieverzekering
  • Bonusplan

Ref: 022556

Ben jij het talent dat wij zoeken?

Ons TalentTeam komt graag met je in contact