Webshop marketeer

Je vindt deze job in: Talent in office Marketing Online marketing

Specialisatie

Talent in office

Tewerkstelling

Voltijds

Plaats

Tielt

Regime

Dag

Wil jij een sleutelrol spelen in het succes van een interieurwebshop? 
Als b to c-marketeer krijg je de verantwoordelijkheid om boeiende marketingstrategieën en -campagnes te ontwerpen, implementeren en optimaliseren.
Je zult direct betrokken zijn bij het bereiken van klanten en het stimuleren van de verkoop via onze webshops.
Met jouw creativiteit en inzicht zul je een belangrijke rol spelen in het bevorderen van de merkbekendheid, het aantrekken van de juiste doelgroep en het vergroten van onze online aanwezigheid.

Wat ga je doen?

Strategieontwikkeling:
Je analyseert de markt, identificeert kansen en concurrentievoordeel, en bedenkt campagnes om de doelstellingen te bereiken.
Doelgroepsegmentatie:
Je identificeert en segmenteert de doelgroep op basis van demografische gegevens, gedragspatronen, interesses en andere relevante factoren zodat je je marketingcampagnes gericht kan opzetten en je boodschap kan toespitsen op de verschillende segmenten.
Merkopbouw:

Het opbouwen en versterken van onze merken, waaronder het ontwikkelen van een merkidentiteit, merkpositionering en merkwaarden die aantrekkelijk zijn voor de doelgroep. Je maakt gebruik van influencermarketing.
Website-optimalisatie:
Het optimaliseren van de website voor conversie en gebruiksvriendelijkheid. Dit omvat o.a. het verbeteren van de navigatie, het ontwerp, de laadtijd en het optimaliseren van de productpagina's om de verkoop te stimuleren.
Contentmarketing:
Het creëren van relevante en boeiende inhoud, zoals blogposts, artikelen, video's, infographics en sociale media-updates, zodat we top-of-mind blijven en (potentiële) klanten zich met ons merk kunnen identificeren.
Digitale marketing:
Het plannen en uitvoeren van digitale marketingcampagnes, waaronder zoekmachineoptimalisatie (SEO), betaalde advertenties (bijv. Google AdWords, sociale media-advertenties), e-mailmarketing en marketing via sociale media. Dit omvat ook het monitoren van de prestaties en het optimaliseren van de campagnes op basis van de resultaten.
Gegevensanalyse:
Het verzamelen en analyseren van gegevens om inzicht te krijgen in de prestaties van marketingcampagnes, websiteverkeer, conversieratio's en klantgedrag. Deze inzichten worden gebruikt om marketingstrategieën en -tactieken op te zetten en aan te passen.
E-commercebeheer
Het bijwerken van productinformatie, het bewaken van voorraadniveaus, het beheren van prijzen en kortingen, en het optimaliseren van de winkelervaring gebeurt in teamverband. De Customer Support collega heeft hierin de lead.
Klantrelatiebeheer:
Het opbouwen en onderhouden van sterke relaties met klanten, inclusief het opzetten van klantloyaliteitsprogramma's, het reageren op vragen en feedback, en het implementeren van strategieën om klantbehoud en herhaalaankopen te bevorderen gebeurt eveneens in teamverband.

·Je rapporteert aan de Marketing Manager.

Waar ga je werken?

Je komt terecht binnen een bedrijf met een positieve sfeer en open bedrijfscultuur. Er zijn altijd mogelijkheden tot zelfontwikkeling en persoonlijke groei. De medewerkers trekken er aan één zeil waardoor volop kan ingezet worden op employer branding. Voor de komende jaren verwacht men telkemale een groei van 10%.

Waarom is dit iets voor jou?

  • Diploma Marketing, Communicatie of Bedrijfsmanagement, aangevuld met ervaring of certificering in digitale marketing, e-commerce en/of webanalyse.
    Ervaring met webshop platformen en analysetools
    is een must.
  • Een vlotte pen hebben en kunnen schrijven voor verschillende doelgroepen vind je leuk.
  • Je werkt nauwkeurig en projectmatig, zodat je samen met de leveranciers alle campagnes draaiende kan houden. De administratie hoort hier ook bij.
  • Je hebt een passie voor interieurdesign en muurdecoratie, en wil ons verhaal helpen communiceren.
  •   De B2C wereld en decoratietrends veranderen snel, maar daar speel je graag op in.
  • Je kan zelfstandig werken, maar ook een vlotte wisselwerking binnen het team leidt volgens jou tot de beste resultaten.
  • Talenkennis: Nederlands, Engels, Frans
  • Kennis MS Office (Word, Excel, PowerPoint), Outlook, Canva.

Wat biedt jouw werkgever?

  • Financieel gezond bedrijf in volle groei met een open cultuur.
  • De deur van de CEO staat altijd open voor je!
  • Daar ze internationaal zijn, kan je zeker je talen onderhouden: van ‘West-Vloams’, Engels en Frans.
  • Je welzijn wordt zeker bewaakt.
  • Er zijn glijdende uren en 10 adv dagen bovenop je 20 dagen verlof  om de work-life balance te vrijwaren.
  • Sporadisch thuiswerk is mogelijk
  • Een motiverende verloning met benefits conform jouw kennis, ervaring en resultaten met ruimte tot groei.
  • Maaltijdcheques en een groepsverzekering
  • Mogelijkheid om in te stappen in een groepshospitalisatie polis
  • Initiatieven voor de uitbouw van je carrière worden zeker gestimuleerd.
  • Diverse teamactiviteiten en attenties gedurende het jaar 
  • Naast het harde werk is er ruimte voor sfeer en humor op het werk.
  • Ref: 084636

    Ben jij het talent dat wij zoeken?

    Ons TalentTeam komt graag met je in contact